الخميس، 1 أبريل 2010

حوار مع نفس تائهه

أنا تعبت خلاص , وأخر ما زهقت , اخدت لحظات مع نفسى 
عايزه أعرف مين اللى غلط , أنا ولا هما , ليه هو أنا مش منهم 
مابقتش أعرف مين بيحبنى ومين بيكرهنى 
, واللى بيحبنى بيحبنى ليه , بيحبنى كشخصيه ولا عشان مصلحته
ماهو اللى بيحبونى دولا ساعات بيتجاهلونى , يبقى بيحبونى إزاى
واللى بيكرهونى دولا بيكرهونى ليه , مافتكرش إنى ضايقت حد فى يوم
ولما بضايقهم بعتذر علطول وبعترف بغلطى ,,,
يبقى ليه يكرهونى !!
بقيت أشك فى كل اللى حواليا إنهم مش طايقنى وكارهنى 
حتى اللى بيحبونى , حسيت إنهم مستحملنى , وزهقوا منى خلاص
أنا مين معايا دلوقتى , أنا بقيت لوحدى خلاص , محدش يقولى لا 
لأنى أنا حاسه بكده , التصرفات أتغيرت , أسلوبهم أتغير معايا 
طيب  أنا بحب مين وبكره مين
مين قريب منى ومين بعيد عنى 
مش عارفه ,,, مابقتش عارفه أى حاجه ,
أكلم الناس ومايكونش غرضى اى حاجه , بقوا يفهموا الكلام غلط
وياخدوه بمعنى تانى خالص , هل العيب انى موصلتش الرساله صح
ولا هما مش بيفهموا ,,مش عارفه
أنا كرهت نفسى وكرهت الناس
قولت هكون صداقات جديده وكده يبقى الموضوع اتحل
طب إفرضى الناس دولا مش عايزينك تفرضى نفسك عليهم ليه !!!!
إنتى عايزه ايه دلوقتى ,,,,  برده مش عارفه
خلاص خليكى فى حالك ملكيش دعوه بحد ,,,,  بس مش هقدر أعيش
مش عارفه هما محتاجلنى ولالا  بس أنا محتاجلهم جدااا
العيب من مين منى ,,, أصل أكيد مش أنا الصح وهما الغلط 
طب أنا ليه بحس بكده ,,,  مش عارفه برده
إيه اللى إتغير برده ,,,  كلامهم ,,, طب إزاى ,, مش عارفه 
بس هما إتغيروا وخلاص 
أنتى أصلا مش فاهمه حاجه  ,, هتفهميهم إزاى طيب 

وهتوصلى اللى عايزه تقوليه إزاى
مش عارفه ,,,, كرهت نفسى وكرهت الناس ...... 

6 التعليقات:

صمت المشاعر يقول...

في البدايه خالص انا هعلق علي البوست اللي فاتت

بصراحه نهايته غير متوقعه والدموع في عيني وانا بقرئه

سرديته باسلوب جميل جداااا

اما بالنسبه للبوست دا اقعدي مع نفسك وشوفي انتي عاوزه ايه واتعاملي مع الناس بما يرضي الله بغض النظر هما كويسين والا لا

زيارتي الاولي وان شاء الله لا تكون الاخيره

دمتي بالف خير

hidaya يقول...

ميرسى ياقمر

نورتى المدونه كلها D:

غير معرف يقول...

السلام عليكم

يسلم قلمك الذي ينزف الما و حزنا عن جد المعانات هي قمة الابداع كل ما سردته يعبر عن حالتي تماما و هذا ما جعلني اعجب بهذه الخواطر و افهم ما وراء السطور
انا ايضا اعاني من هذا المشكل الذي يخص علاقتي مع نفسي و مع الاخرين
انا ايضا هذه اول مرة ازور فيها مدونتك و لن تكون المرة الاخيرة باذن الله
اتمني لك التوفيق
كما ادعوك لزيارة مدونتي
ان شاء الله تنال اعجابك

hidaya يقول...

اهلا بحضرتك يافندم :D

غير معرف يقول...

السلام عليكم
سبق و قصيدة كثير حلوة اسمها حوار مع راسي يعني مع نفسي
و هي قريبة من حيت المضمون لقصيدتك حوار مع نفس تائهة
ادعوك لتقرئيها و ان تعطيني رايك فيها
هي موجودة في مدونتي الجديدة باحث عن السعادة
http://zikoniss.skyrock.com
شكرا ليك
مدونتك هايلة حبيتها كثير خصوصا خواطرك

hidaya يقول...

جزاك الله خيرا

إرسال تعليق