الأحد، 10 يناير 2010

نور الحياة





عندما غربت الشمس
شعرت ان الظلام يملئنى
والحنان والعطف بدأوا يتغيبوا عنى
ويبتعدوا من حولى
ضاعت كل امالى واحلامى
وبدأ اليأس يحل على
بفقدانى أغلى شئ ماعندى
أغلى ماعندى فى الوجود
فى الدنيا كلها
وعندما حل الليل على
شعرت بإحساس غريب
لم يذكرنى أى شخص
كأننى وحيده
فجأت النجوم تسألنى:
لماذا أنتى حزينة ؟
قلت لها:
لا أعرف .
لا أريد أى شخص يعرف عنى شيئا
فذهبت وبعدت عنى
ورجعت مرة أخرى , تسألنى:
لماذا أنتى وحيده ؟
قلت لها:
لأن النور تغيب عنى وتخلى عنى.
قالت لى:
أنا النجم....أنا النور ...أنا الدنيا ومافيها
تحبينى وأنا أحبك
تفرحى لى وأنا أفرح لكى
سعدت برؤياكى يانور العين

تاريخ كتابتها: عام 1999

4 التعليقات:

just-a-girl يقول...

a very beautiful start my dear ^_^
congratulations for this beautiful blog ;)

بداية حلوة يا هدهدتي :wub:
وجميل البوست
والنجوم بيبقى احلى وقت ليها اكتر وقت الظلام فيه حالك ;;)

hidaya يقول...

ميرسى يادودو

صمت امير يقول...

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

كلام جميل قوى ربنا يقوى حضرتك وتتصاحبى على نجوم كتير

hidaya يقول...

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

ربنا يكرمك


ومفيش احلى من صداقه النجوم

والنظر الى السماء والتحدث اليها

إرسال تعليق